A szervezőbizottságot prof. dr. sc. Sanja Vulić, a Nyári Iskola vezetője irányította. Munkáját dr. sc. Lidija Bogović, az iskola titkára és szakmai munkatársa, valamint Ronta Róbert Ronta, a sellyei Horvát Nemzetiségi Önkormányzat elnöke segítette. Az oktatásnak Krk város Kis Díszterme adott otthont, a megvalósítást pedig a Határon Túli Horvátok Központi Állami Hivatala támogatta anyagilag.
A program interdiszciplináris jelleggel valósult meg: a résztvevők előadásokon, nyelvi gyakorlatokon és terepi foglalkozásokon bővíthették tudásukat. A témák között szerepelt a mai horvát irodalmi nyelv helyzete, a standard nyelvi normák, helyesírási és nyelvtani kérdések, valamint az idegen eredetű szavak használata. Külön hangsúlyt kapott a kulturális és történelmi örökség megismerése: a résztvevők ellátogattak a Goričkára, a crikvenicai nevezetességekhez, valamint Cres szigetére, ahol a természet, a történelem, a helyi nyelvjárások és Frane Petrić filozófiája állt a középpontban.
„A Nyári Iskola kezdete óta három alappillérre épül: a tantermi foglalkozásokra, a horvát nyelvet érintő előadásokra és gyakorlatokra, valamint a terepi oktatásra, amely különösen fontos része a programnak” – hangsúlyozta Sanja Vulić.
A sellyei Kiss Géza Magyar-Horvát Kétnyelvű Nemzetiségi Általános Iskola a kezdetektől részt vesz a Nyári Iskolában. Az együttműködés egy négyoldalú megállapodás keretében vált hivatalossá, amelyet a Sellyei Horvát Nemzetiségi Önkormányzat, a Kiss Géza Magyar-Horvát Kétnyelvű Nemzetiségi Általános Iskola, a szigetvári tankerület és a Zágrábi Egyetem írtak alá.
„A megállapodásnak köszönhetően minden évben rendszeres a cserekapcsolat: a sellyei iskola képviselői részt vesznek a krki programon, míg a kezdeti években zágrábi egyetemisták érkeztek Sellyére szakmai gyakorlatra. Az elmúlt két évben Magyarországon a horvát nyelvtanárok számára Téli Iskolát is szerveztek, amellyel az együttműködés tovább bővült és megszilárdult” – mondta Ronta Róbert, az intézmény igazgatója.
A résztvevők rendkívül hasznosnak ítélték a tapasztalatokat. „A nyelvi gyakorlatok, az előadások és a kirándulások segítenek abban, hogy tudásunkat továbbadhassuk diákjainknak, és bemutathassuk számukra a horvát kulturális örökség gazdagságát. Itt nemcsak nyelvtant és helyesírást tanulunk, hanem egymással is kapcsolatokat építünk” – mondta Molnár Drinóczi Magdolna, a pécsi Miroslav Krleža Horvát Gimnázium tanára.
A résztvevők között volt Skrlinné Sákán Tímea Tímea, a Croatica igazgatója is, aki kiemelte az ilyen találkozók jelentőségét a nyelv és a kultúra megőrzése szempontjából a határon túli horvát közösségekben. Az idei programról videóbeszámoló is készül, amely még szélesebb közönséghez juttatja el az iskola tartalmát és hangulatát.